Pas na de implementatie van AFAS in je organisatie begint het echte werk. Hoe kun je het nu optimaal voor je laten werken? Dat vraagt om vergaande kennis van AFAS en bedrijfsprocessen. Daar is onze AFAS consultancy voor.
Wij hebben gecertificeerde AFAS-experts met meerdere jaren ervaring in huis om jou te ondersteunen bij deze complexe opdracht. Met up-to-date kennis en enorm veel ervaring ondersteunen we jou en je organisatie ook graag bij de optimale inzet van AFAS.
Tijdens de implementatie van AFAS probeer je natuurlijk zo veel mogelijk goed in te richten. Maar je raakt al snel het hart van je bedrijf en je kernprocessen, dus je verandert alleen wat noodzakelijk is. Staat het eenmaal? Dan haal je opgelucht adem, breek je het projectteam af en ga je over naar de dagelijkse praktijk. Drie jaar later begin je je af te vragen waarom je aan dat dure pakket begonnen bent en waarom het niet rendeert. Waar blijft die beloofde efficiency nou?
Alles wat je kunt automatiseren, moet je ook automatiseren. Welke processen kent jouw organisatie die volledig of gedeeltelijk geautomatiseerd kunnen verlopen? Stel dat je 60% van je inkoopfacturen niet meer handmatig hoeft te verwerken, hoeveel uur bespaar je dan op jaarbasis? Kun je, door slimmer te werken, met hetzelfde aantal mensen veel meer werk verzetten? AFAS is, in basis, niet meer dan een tool. Als je maar één vakje van je gereedschapskoffer openmaakt, gaat er een wereld aan mogelijkheden aan je voorbij.
Het is dus juist direct na de eerste implementatie van belang om de energie erin te houden en te gaan optimaliseren. Door je processen onder de loep te nemen en ze in AFAS te automatiseren, kun je gigantische tijdbesparende stappen zetten. Wij adviseren je daarbij. We inspireren je, nemen best practices met je door en helpen je AFAS optimaal in gebruik te nemen. Passend bij jouw organisatie, core business en groeiwensen.
Waar Embora een eigen platform (BI Connect) heeft om managementinformatie op (o.a.) AFAS te genereren, heeft IJK een heel strak platform ontwikkeld (HubBI) waar vaak nog handmatige processen in en rondom AFAS geautomatiseerd mee kunnen worden. Dit noemen ze ook wel een DPA-tool (digital process automation) tool.
Denk bijvoorbeeld aan:
…en nog een hoop andere zaken.
Binnen Embora vinden we het belangrijk dat de klant bezig kan zijn met zaken waar waarde door wordt toegevoegd, en niet door herhalende administratieve zaken. Dat voorkomt fouten en scheelt tijd. Nu regelen wij dit met andere tools, van partijen die we vaak minimaal kennen of ver weg zitten. Als een van de weinige AFAS-partners zitten wij (Embora en IJK) in het Brabantse, en natuurlijk is Driessen al jarenlang klant van Wesselman. Dat schept vertrouwen en meteen een goede klik.
Vanuit IJK komt steeds meer de vraag, vanuit aanbestedingen maar ook vanuit de klanten zelf, de vraag om goede managementinformatie. Met Excel rapportages komen ze niet meer weg, waardoor ze nu ook om zich heen aan het kijken zijn naar leveranciers die dit (heel erg) goed kunnen. Zodoende gaan we kijken of we ook elkaar hier kunnen versterken. Zo hebben we aan beide kanten een win-win!
Daarnaast is IJK gespecialiseerd in de (semi-)publieke sector, en Embora in de zakelijke dienstverlening en detachering. Daar vullen we elkaar goed aan en merk je ook dat we waardevolle input kunnen leveren voor de doorontwikkeling van de software.
Creëert inzicht binnen organisaties door het optimaal inzetten van AFAS en bedrijfsdata